Podzemni motori za kapije: estetika ili funkcionalnost?

Podzemni motori za kapije su kompaktni sistemi automatizacije koji omogućavaju otvaranje krilnih kapija. Ovaj tip motora omogućava da kapija bude automatizovana bez promena u estetskom izgledu jer se instaliraju ispod zemlje. Podzemni motori za kapije obezbeđuju brzo kretanje, intuitivno korišćenje, i dopunu za jednokrilne ili dvokrilne kapije gde je dužina krila do 3.5 meta i težina do čak 700 kg po jednom krilu.
Kako podzemni motor za kapije funkcioniše?
Ovakvi motori funkcionišu brzo i jednostavno. Elektromehanički motor je instaliran u zemlji i nalazi se u posebnoj čeličnoj i pocinkovanoj kutiji. On kontroliše pokretanje krilne kapije omogućavajući joj da se otvori i do 360 stepeni i, najbitnije, nisu vidljivi.
LIFE ERGO – Struktura ovog motora je sačinjena od livenog aluminijuma velike gustine, pa su trajnost i kvalitet zagarantovani. Kućište motora je sačinjeno od aluminijuma i prelakirano epoksidalnim prahom. Dva temeljna pogona pravilnog oblika su od pocinkovanog čelika (u čiji sastav ulazi i bakar da bi proizvod bio trajniji) ili od nerđajućeg čelika. Debelo dno ima drenažne rupe sa plastičnim čepovima, koje sprečavaju ulazak materijala tokom rada motora. Ovaj motor je namenjen za kapije sa krilom dužine do 3 metra i maksimalnih 700 kg.
Drugi model je R21/353 motor koji dolazi iz još jedne italijanske kompanije – Roger Technology. Motor se nalazi u hladno galvanizovanoj kutiji, i dolazi u setu. To znači da je namenjen za otvaranje dvokrilnih kapije gde je jedno krile dužine do 3.5 metara. Robustan, kompaktan sa dimenzijama 405x221x414mm. Sa ovim motorom, otvaranje i zatvaranje krilne kapije je veoma brzo, tačnije 19 sekundi je potrebno za otvaranje kapije do 90°.
Ova vrsta motor je vrlo robusna, izdržljiva i napravljeni su da traju. Zahvaljujući svojim kompaktnim dimenzijama, veoma lako mogu da se smeste sa strane kapije bez potrebe za kopanjem velike rupe. Rade odlično na temperaturama od -20 do +55 stepeni i to ih čini idealnim za montažu u bilo kojim klimatskim uslovima.